Va prezentam noul Hyundai IONIQ 2, un SUV electric „accesibil”

3 min read

Hyundai tocmai a lansat un nou vehicul electric, IONIQ 2, care se doreste a fi o versiune „accesibila” a lui IONIQ 5.

Hyundai tocmai a anuntat sosirea unei noi masini electrice. Marca coreeana a patruns deja pe aceasta noua piata cu modele de varf de gama, precum IONIQ 5, dar vrea sa se adapteze la o cerere din ce in ce mai specifica.

In special, compania vrea sa cucereasca piata masinilor electrice entry-level, modele care sunt dominate in prezent in lumea SUV-urilor in special de Dacia Spring. Trebuie spus ca ambitiile Hyundai in materie de masini electrice sunt uriase. Marca nu face un secret din faptul ca vrea sa devina unul dintre primii trei producatori de vehicule ecologice pana in 2030.

Pentru a atinge acest obiectiv, intregul grup Hyundai (care include si Kia) intentioneaza sa vanda 3,6 milioane de masini pana la sfarsitul deceniului. Pe langa IONIQ 5 si 6, care sunt in prezent principalele doua varfuri de lance ale marcii, Hyundai tocmai a lansat IONIQ 2.

Vezi si:  De ce alegerea lui Donald Trump va afecta masinile electrice, dar nu si Tesla?

Aceasta noua versiune a SUV-ului electric a fost anuntata de Andreas-Christoph Hofmann, vicepresedintele marcii responsabil cu marketingul pe piata europeana. IONIQ 2 este conceput ca un raspuns direct la conceptul Volkswagen ID2.all, care va fi prezentat in intregime la inceputul anului viitor.

20.000 de euro pentru o autonomie de 500 de kilometri?

Hyundai stie ca, pentru a cuceri piata europeana, trebuie sa se pozitioneze pe masini entry-level. Cu IONIQ 2, compania spera sa vanda o masina cu un pret de aproximativ 20.000 de euro. Pentru a mentine costurile la un nivel cat mai scazut, se asteapta ca Hyundai sa reutilizeze platforma sa IMA.

Potrivit lui Hofmann, urmatorul IONIQ 2 ar trebui sa parcurga putin sub 500 de kilometri cu o singura incarcare. Datele exacte extrase din ciclurile WLPT nu au fost inca facute publice. Se asteapta ca masina sa fie prezentata in detaliu la un salon auto in 2024.

Masini electrice la costuri mai mici, nu inainte de 2025?

Intr-un raport recent, BloombergNEF trece in revista pretul litiului, un element esential in baterii. Pretul a atins niveluri record in noiembrie, coborand sub pragul de 140 de dolari. Aceasta scadere a costului materiilor prime ar trebui sa le permita producatorilor sa produca masini mai ieftine. In orice caz, aceasta este principala cerere din partea consumatorilor.

Vezi si:  Ziua in care Tesla a fost in pragul falimentului

Potrivit mai multor sondaje de opinie, exista inca trei criterii care franeaza achizitionarea unei masini electrice. Primul, si cel mai important, este, evident, pretul unei astfel de masini. In acelasi timp, consumatorii, in special in Europa, sunt ingrijorati de timpul de reincarcare si de dificultatile pe care le implica.

In cele din urma, autonomia este, de asemenea, un factor pentru consumatori. Pentru multi, aceasta este inca mult prea scurta si prea dependenta de conditiile meteorologice. Masinile electrice cu o autonomie de 400 sau 500 de kilometri nu pot parcurge decat doua treimi din aceasta in timpul iernii. Dupa cativa ani, bateriile se uzeaza si se reincarca mai putin eficient.

Sursa: https://www.presse-citron.net/voici-la-nouvelle-ioniq-2-dhyundai-un-suv-electrique-abordable/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *