Stellantis vrea sa reduca productia si ameninta cu eliminarea marcilor
2 min readLucrurile nu merg prea bine pentru gigantul Stellantis, in special pe piata nord-americana, unde incetinirea vanzarilor, excesul de stocuri si marjele scazute de profit incep sa devina o problema serioasa, ca sa nu mai vorbim de numeroasele schimbari recente in conducere. Rezultatele financiare pentru prima jumatate a anului 2024 au fost mai slabe decat se asteptau, iar anuntul a dus la scaderea cu 10% a pretului actiunilor producatorului auto.
Directorul, Carlos Tavares, a declarat joi ca se iau masuri pentru a remedia situatia, potrivit Reuters. Dar, mai presus de toate, el a amenintat ca va elimina marcile neperformante pentru a-si atinge scopurile. Daca nu fac bani, le vom inchide”, a declarat el presei. Nu ne putem permite sa le pastram.
Amintiti-va, cand Fiat-Chrysler (FCA) si Grupul Peugeot (PSA) au fuzionat in 2021 pentru a forma Stellantis, Tavares a fost linistitor cu privire la viitorul pe termen scurt si mediu al celor 14 marci din noua entitate. De fapt, el a spus ca doreste sa sprijine financiar fiecare dintre ele timp de 10 ani pentru a dezvolta o strategie centrala – pe scurt, pentru a le oferi 10 ani pentru a se dovedi. Acum, rabdarea lui a ajuns deja la limita.
Analistii de piata citati de Reuters sugereaza ca Stellantis ar putea vinde mai intai marca Maserati, apoi sa puna capat Lancia sau DS, avand in vedere contributia lor scazuta la rezultatele companiei.
Directorul financiar Natalie Knight a vorbit despre productia redusa si preturile mai mici atat in SUA, cat si in Canada in acest trimestru. „Acesta este unul dintre lucrurile importante pentru noi, si anume ajustarea ofertei in functie de cerere”, a spus ea. Reduceri suplimentare ale costurilor cu forta de munca si ale cheltuielilor logistice sunt, de asemenea, pe ordinea de zi pentru a doua jumatate a anului 2024.
Ram si Jeep sunt cele mai mari doua marci ale Stellantis in America de Nord, asa ca este greu de imaginat abandonarea lor. Pe de alta parte, moartea Chrysler nu ar surprinde pe nimeni si nici plecarea Alfa Romeo de pe continentul nostru. Fiat? Tocmai a revenit cu modelul electric 500e.
Cat despre Dodge, cu siguranta va astepta sa vada cum se descurca Charger-ul reinventat inainte de a-si decide soarta.
Sursa: https://www.guideautoweb.com/articles/75266/stellantis-veut-reduire-sa-production-menace-d-eliminer-des-marques/