Principalele tendinte in marketing digital pentru 2023

2 min read

Generatia Z, TikTok si inteligenta artificiala nu sunt doar viitorul societatii noastre, ci si prezentul acesteia in 2023. Asadar, marcile trebuie sa fie atente. Cand vine vorba de crearea unei strategii de marketing digital castigatoare, nu are rost sa pierdem timpul gandindu-ne la ceea ce ar putea aduce viitorul si este mai bine sa incepem sa adoptam proactiv noile tehnologii, incluzand principalele tendinte de marketing digital din 2023.

Strategiile cu impact social

Faptul ca marcile isi asuma o pozitie cu privire la valorile lor nu este o noutate. Dar plasarea strategiei lor de impact in prim-planul strategiei lor de marketing digital reflecta o schimbare in modul in care acestea se prezinta ca raspuns la evenimentele mondiale.

Si nu este vorba doar de a raspunde la dezastre sau evenimente socio-politice. Consumatorii doresc ca marcile sa dea dovada de initiativa intr-un mod autentic si chibzuit si sa se concentreze pe valorile pe care le reprezinta.

Vezi si:  Chiar și într-o secundă poți să faci lumea mai bună

Marketingul centrat pe tineri

Generatia Z nu este doar urmatoarea generatie de consumatori. Este, de asemenea, generatia actuala. Cu o putere de cumparare de 143 de miliarde de dolari, acestia reprezentau peste 40% din consumatorii americani in 2021.

Pe langa puterea lor impresionanta, cei din generatia Z sunt lideri in ceea ce priveste modul in care percepem si interactionam cu brandurile, in mare parte prin intermediul platformelor dominate de tineri, precum TikTok. Vazand manevrele traditionale de marketing, acestia aleg sa se conecteze doar cu brandurile care corespund cu adevarat intereselor si modului lor de comunicare. Generatia Z vrea ca firmele sa fie oneste, transparente, cu picioarele pe pamant si autentice.

Marketing axat pe audio

Este greu de supraestimat impactul pe care TikTok l-a avut asupra lumii marketingului digital. Dar unul dintre cele mai inovatoare efecte pe care le-a avut este cresterea continutului audio. Acest fenomen s-a nascut din pozitionarea TikTok ca o platforma sociala nu doar pentru continut video, ci si pentru continut audio de toate tipurile.

Vezi si:  ​De ce scade impactul organic al paginii tale de Facebook

Deoarece 90% dintre utilizatori considera ca sunetul este o parte esentiala a experientei pe platforma, este de opt ori mai probabil ca acestia sa isi aminteasca continutul de marca atunci cand sunt folosite sunete distinctive. Strategia de marketing digital axata pe sunet conduce multe dintre reclamele pe care le vedem online, inclusiv ghiduri de instructiuni, prezentari de produse si teasere etc.

Sursa: https://99designs.fr/blog/tendances/tendances-marketing-digital/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *