Criza sanitara: care este starea de spirit a consumatorilor englezi, americani si chinezi?
2 min readMood Media, specialistul mondial in ceea ce priveste experienta clientilor in privinta vanzarilor, si-a dorit sa inteleaga starea de spirit a shopper-ilor prin intermediul unui studiu realizat in Statele Unite ale Americii, regatul Unit, China si Franta.
Francezii sunt cei mai putin afectati de criza. Studiul scoate la iveala faptul ca aproximativ 49% din consumatorii mondiali sunt de parere ca ar putea fi contaminati de Covid-19 in magazin in timp ce 80% se declara linistiti de masurile sanitare impuse. Purtarea mastii este considerata una din cel mai importante masuri luate. Shopperii americani se arata drept cei mai ingrijorati la ideea de a lua Covid-19 in magazin (60%) in timp ce consumatorii francezi sunt cei mai relaxati (39%). De altfel, consumatorii francezi sunt cei mai putin afectati de aceasta criza. 3 sferturi din consumatorii francezi (77%) sunt increzatori in masurile sanitare impuse de autoritati.
Doar 21% din cumparatorii francezi se asteapta ca obiceiurile de cumparare sa revina la normal intr-un viitor apropiat, pana la sfarsitul anului 2020.
Dorinta de a face shopping in magazin ramane puternica. Inca de la relaxarea restrictiilor, experienta senzoriala in magazin joaca un rol la fel de crucial ca inainte, capacitatea de a atinge, de a simti si de a proba fiind principalul motiv pentru care consumatorii din intreaga lume aleg sa cumpere din magazinele fizice, nu online. Doar 8% din consumatorii din intreaga lume au declarat faptul ca masurile sanitare impuse de magazine le distrug experienta de shopping. Unele tipuri de magazine inspira mai mare incredere decat altele : 60% din consumatori sunt de parere ca se pot simti in largul lor in orice tip de magazin in timp de 40% au declarat ca se simt in largul lor doar in anumite magazine, cele mai mici in special.