conturi in euro

Kodiak Robotics vrea sa isi treaca camioanele autonome pe electrice

3 min read

Start-up-ul american Kodiak Robotics va adauga o semiremorca electrica la flota sa in 2024. Se preconizeaza ca va efectua teste (sub rezerva gasirii unui teritoriu gazda) in timp ce autonomia camioanelor electrice se imbunatateste si infrastructura de incarcare se dezvolta.

Kodiak Robotics, un specialist cu sediul in SUA in domeniul tehnologiilor de conducere autonoma pentru camioane, va adauga anul viitor in flota sa o semiremorca electrica si autonoma de clasa 8. Este vorba despre modelul Peterbilt 579EV echipat cu Kodiak Driver, tehnologia de conducere autonoma a Kodiak. Acesta este expus la expozitia Advanced Clean Transportation (ACT) Expo din California incepand de astazi si pana pe 4 mai 2023.

Probleme legate de concedieri

Momentul ar putea parea oportun, deoarece statul California, in care compania are sediul central si unde doreste sa utilizeze o parte din vehiculele sale, a votat recent pentru interzicerea vanzarii de camioane diesel noi pana in 2036.

Vezi si:  Uber isi ofera Drizly, un serviciu de livrare de bauturi alcoolice pentru 1,1 miliarde de dolari

Capcana este ca, in prezent, este ilegala testarea sau desfasurarea vehiculelor autonome grele in acest stat, iar in ianuarie, autoritatile de reglementare au introdus un proiect de lege care ar impune ca un operator uman instruit in domeniul sigurantei sa fie prezent atunci cand un camion autonom este condus pe drumurile din California. Daca va fi adoptat, proiectul de lege ar complica si mai mult planurile Kodiak.

Autonomie insuficienta si infrastructura de reincarcare insuficienta

Da, pentru ca, lasand la o parte aspectul de reglementare, care va fi probabil o sarcina pe termen lung, este tehnologia cu adevarat pregatita pentru transportul de marfa pe distante lungi? Autonomia semiremorcilor electrice este inca slaba, Peterbilt 579EV de la Kodiak avand o autonomie de numai 150 de mile, ceea ce nu ar fi suficient nici macar pentru a acoperi o calatorie dus-intors pe majoritatea rutelor parcurse de vehiculele companiei.

Acesta este potrivit pentru distante scurte si, prin urmare, ar putea fi folosit ca vehicul de testare, dupa cum afirma compania in comunicatul de presa, cu conditia ca un teritoriu sa fie dispus sa gazduiasca aceste teste. In plus, infrastructura de reincarcare pentru semiremorcile electrice este in prezent insuficienta pentru o utilizare pe scara larga.

Vezi si:  Gratie inteligentei artificiale, acest start-up vrea sa revolutioneze cercetarea farmaceutica

Dar pilele de combustie?

Printre companiile de transport rutier autonom, start-up-ul suedez Einride se pozitioneaza pe partea electrica. Kodiak nu vrea sa se limiteze la aceasta. Intrucat sistemul sau autonom este independent, compania isi poate integra tehnologia in orice vehicul. Pentru ca autocamioanele sale autonome sa fie sustenabile, compania spune ca va explora in paralel si alte solutii, cum ar fi pilele de combustie, pe masura ce acestea vor fi introduse pe piata. „Avand in vedere progresele inregistrate in tehnologiile bateriilor si ale pilelor de combustie, transportul cu camioane cu emisii zero va fi in curand la indemana”, a declarat Don Burnette, CEO al Kodiak Robotics, la finalul comunicatului.

Sursa: https://www.usine-digitale.fr/article/kodiak-robotics-veut-faire-passer-ses-camions-autonomes-a-l-electrique.N2128991

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *