Danone, ingreunat de plecarea din Rusia, dar cu un start „solid” in Europa

2 min read

Joi, 18 aprilie, Danone a anuntat o scadere de 2,5% a vanzarilor in primul trimestru al anului 2024. Aceste cifre erau asteptate, in urma anuntului privind retragerea sa din Rusia. Fara unele dintre aceste elemente ciclice, sanatatea financiara a Danone este totusi mai buna decat se astepta.

Gigantul alimentar Danone si-a confirmat recent obiectivele pentru 2024, dupa ce vanzarile au scazut cu 2,5% in primul trimestru, ca urmare a retragerii din Rusia si a cursului de schimb. Excluzand acesti factori, vanzarile au crescut insa, in special datorita cresterii volumelor vandute. Compania mama a iaurturilor Activia, a apelor Evian si a alimentelor pentru copii Blédina a vandut produse in valoare de 6,79 miliarde de euro in aceasta perioada, mai mult decat se asteptau analistii de la Bloomberg si FactSet, se arata intr-un comunicat.

Grupul si-a mentinut tinta de crestere a vanzarilor in termeni comparabili intre 3% si 5% pentru acest an, insotita de o „imbunatatire moderata a marjei operationale curente”. Vanzarea activitatilor sale din Rusia, care vor fi separate de conturile sale incepand cu iulie 2023 si pentru care grupul a obtinut in martie autorizatiile rusesti necesare pentru a le vinde unui om de afaceri legat de liderul cecen Ramzan Kadirov, a fost principalul factor care a cantarit vanzarile raportate. Cursurile de schimb valutar au avut, de asemenea, un impact negativ asupra veniturilor.

Vezi si:  Kovesi, despre dosarul Microsoft: Procurorul de caz a considerat că termenul de prescripţie se calculează de la data efectuării ultimelor plăţi

Vanzari in functie de anumite criterii

Excluzand aceste elemente, vanzarile Danone au crescut cu 4,1%. Pe o baza comparabila, vanzarile au crescut in toate regiunile in care grupul este prezent, inclusiv in cele trei regiuni cheie Europa/America de Nord/China, si in toate liniile sale de afaceri. Vanzarile au fost impulsionate de efectul preturilor mai mari ale produselor (+2,9%), dar si, pentru al doilea trimestru consecutiv, de o crestere a volumelor (+1,2%).

Grupul a evidentiat un „inceput solid de an in Europa si America de Nord pe fondul normalizarii preturilor” si a salutat, de asemenea, o redresare a vanzarilor marcii sale de bauturi Mizone in China. In comunicatul de presa, directorul general Antoine de Saint-Affrique a salutat „un inceput bun de an” intr-un „mediu care ramane dificil”. De la sosirea sa in fruntea grupului, in septembrie 2021, el a intreprins o rationalizare a portofoliului de marci pentru a renunta la activitatile considerate neesentiale sau neperformante.

Sursa: https://www.capital.fr/entreprises-marches/danone-plombe-par-son-depart-de-russie-mais-debut-dannee-solide-en-europe-1495460

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *