Danone, ingreunat de plecarea din Rusia, dar cu un start „solid” in Europa
2 min read
Joi, 18 aprilie, Danone a anuntat o scadere de 2,5% a vanzarilor in primul trimestru al anului 2024. Aceste cifre erau asteptate, in urma anuntului privind retragerea sa din Rusia. Fara unele dintre aceste elemente ciclice, sanatatea financiara a Danone este totusi mai buna decat se astepta.
Gigantul alimentar Danone si-a confirmat recent obiectivele pentru 2024, dupa ce vanzarile au scazut cu 2,5% in primul trimestru, ca urmare a retragerii din Rusia si a cursului de schimb. Excluzand acesti factori, vanzarile au crescut insa, in special datorita cresterii volumelor vandute. Compania mama a iaurturilor Activia, a apelor Evian si a alimentelor pentru copii Blédina a vandut produse in valoare de 6,79 miliarde de euro in aceasta perioada, mai mult decat se asteptau analistii de la Bloomberg si FactSet, se arata intr-un comunicat.
Grupul si-a mentinut tinta de crestere a vanzarilor in termeni comparabili intre 3% si 5% pentru acest an, insotita de o „imbunatatire moderata a marjei operationale curente”. Vanzarea activitatilor sale din Rusia, care vor fi separate de conturile sale incepand cu iulie 2023 si pentru care grupul a obtinut in martie autorizatiile rusesti necesare pentru a le vinde unui om de afaceri legat de liderul cecen Ramzan Kadirov, a fost principalul factor care a cantarit vanzarile raportate. Cursurile de schimb valutar au avut, de asemenea, un impact negativ asupra veniturilor.
Vanzari in functie de anumite criterii
Excluzand aceste elemente, vanzarile Danone au crescut cu 4,1%. Pe o baza comparabila, vanzarile au crescut in toate regiunile in care grupul este prezent, inclusiv in cele trei regiuni cheie Europa/America de Nord/China, si in toate liniile sale de afaceri. Vanzarile au fost impulsionate de efectul preturilor mai mari ale produselor (+2,9%), dar si, pentru al doilea trimestru consecutiv, de o crestere a volumelor (+1,2%).
Grupul a evidentiat un „inceput solid de an in Europa si America de Nord pe fondul normalizarii preturilor” si a salutat, de asemenea, o redresare a vanzarilor marcii sale de bauturi Mizone in China. In comunicatul de presa, directorul general Antoine de Saint-Affrique a salutat „un inceput bun de an” intr-un „mediu care ramane dificil”. De la sosirea sa in fruntea grupului, in septembrie 2021, el a intreprins o rationalizare a portofoliului de marci pentru a renunta la activitatile considerate neesentiale sau neperformante.
Sursa: https://www.capital.fr/entreprises-marches/danone-plombe-par-son-depart-de-russie-mais-debut-dannee-solide-en-europe-1495460