Tendinte marketing de urmat in 2021
2 min read
2020 va ramane un an unic in istorie…pandemia nu a scutit absolut niciun domeniu, absolut toate au avut de suferit, impunand schimbari profunde in ceea ce priveste modul nostru de a munci, de a comunica si chiar de a consuma. Care sunt tendintele marketing de urmat in 2021?
Marketingul nostalgiei. In timpul izolarii/carantinei, numerosi sunt cei care si-au petrecut timpul urmarind vechile lor filme sau seriale favorite. De ce? Studiile arata ca nostalgia confera un sens de continuitate. Nostalgia ne ajuta in egala masura sa scapam de sentimentul de anxietate si sa ne gandim cu speranta la viitor. Cu siguranta, atunci cand criza va trece, melancolia nu ii va parasi pe consumatori.
O strategie bazata pe incredere. Reputatia unei marci este determinata de legatura dintre ce este promis (mesaje si publicitate) si ceea ce este livrat (experienta). In momentul in care diferenta dintre promisiunile facute si rezultatele obtinute este mult prea mare, rezultatele au de suferit.
Reintoarecerea marketingului participativ. Marketingul participativ era deja in tendinte in anul 2010, la scurt timp a inceput sa fie uitat. Insa, actualmente, se pare ca are mari sanse sa se reintoarca in forta. Consumatorii vor sa se implice mai mult in consumul lor, sa ajute companiile sa produca servicii si produse in acord cu nevoile si valorile lor.
Crearea unui ecosistem de influenta. Marketingul de influenta are un viitor stralucit in fata. Companiile ar trebui sa elaboreze parteneriate solide si pe termen lung, sa gaseasca modalitati de a comunica cu influencerii, nu prin intermediul lor. Poate fi vorba de organizarea de live-uri pe retelele sociale, de a co-crea un produs sau o colectie, de a le propune sa produca continuturi regulate (articole de blog, administrarea unui cont de Instagram pe o perioada data) sau sa emigreze spre compania lor.