Manageri, iata cateva sfaturi eficiente pentru o revenire in aceasta perioada de criza
2 min read
Mai mult ca niciodata, ascultarea, empatia si binevointa sunt cautate si binevenite.
Perioada de criza sanitara pe care o trecem impune numeroase schimbari printre care modalitatea de a manageria o echipa. Cum putem fi manageri mai eficienti in aceasta perioada de criza? Cum putem reveni in forta dupa o perioada de izolare sau de carantina?
Incepe prin a spune Multumesc. Numerosi sunt salariatii care au muncit de acasa sau inca se afla in somaj partial. Ideea este ca au ramas pe pozitii, implicati in ceea ce fac, implicati in supravietuirea companiei la care lucreaza. Au facut acest lucru intr-un climat anxiogen din cauza epidemiei, prezentei copiilor, problemelor legate de conexiunea la Internet si asa mai departe.
In ciuda acestor probleme au reusit sa isi pastreze motivatia, sa fie disponibili pentru companie si pentru colegii lor. Din aceste motive, un manager ar trebui sa inceapa printr-un Multumesc adresat echipei.
Asculta-ti colaboratorii. Perioada pe care o traversam este inedita si dificila totodata. Lasa urme adanci in sufletul oricarei persoane, indiferent de cat de puternica ar fi respectiva persoana. Mai mult ca vreodata, empatia si ascultarea sunt extrem de importante. Asculta. Intelege oboseala, scaderea moralului, nelinistile si intrebarile.
Comunica clar si regulat. Este important sa comunici cu privire la situatia companiei, cu privire la situatia actuala a pietei si cu privire la repercursiunile acestei crize asupra angajatilor si viitorului companiei. Comunica in mod clar si regulat, transparent si sincer. Nu ascunde rezultatele, bugetele neatinse, scaderea cifrei de afaceri, incertitudinile, mizele si riscurile. Explica de ce bugetul a scazut si ce intentionezi sa faci in acest sens, de ce unele proiecte au fost amanate sau chiar anulate. Evita sa ascunzi situatia financiara a companiei si eventualele dificultati intampinate. Acest lucru ii va incita pe angajati sa se mobilizeze si mai tare.