Home Online & HI-Tech 8 trenduri e-commerce in Romania pentru 2021
Online & HI-Tech

8 trenduri e-commerce in Romania pentru 2021

Tehnologia își pune puternic amprenta asupra comerțului și în România, urmând trendul din piețele dezvoltate. Pandemia de Covid-19 a accelerat trendul deja existent, așa că anul acesta se așteaptă creșteri generale în sectorul de comerț electronic, estimate de piață la 40 – 50%. Este o ascensiune masivă, dublu – triplu față de așteptările inițiale. Creșterile generale ar putea fi chiar mai mari, căci sunt magazine online importante care au raportat avans în vânzări de sute de procente în ultimele luni, raportat la aceeași perioadă a anului trecut.

Iată mai jos 8 trenduri e-commerce în România de urmărit în anul 2021, informații demne de luat în calcul mai ales de companiile care activează în domeniul tehnologiei digitale, în sfera serviciilor online:

  1. Plățile online vor deveni standardul

Cu câțiva ani în urmă, plățile online vizau o mică parte din volumele totale de vânzări ale magazinelor online. De la excepție, plățile online devin regulă. Clienții capătă tot mai multă încredere în a folosi cardurile pe internet, iar comercianții încurajează această metodă (rata comenzilor refuzate, din cele plătite online, este mult mai mică, în raport cu situația de la comenzile cu plată ramburs). Există tot mai puține magazine care nu acceptă plăți online, iar acestea vor deveni penalizate de clienți.

  1. Livrări în lockere
Vezi si:  Gentiana Tanase, Team Leader in cadrul ING Software Development Center, despre modele in cariera, pasiune si ego-uri prea mari

Liderul pieței de e-commerce a sprijinit dezvoltarea unei mari rețele de lockere la nivel național și tot mai multe magazine online aderă la acest sistem oferit de una dintre companiile de curierat. Există pe piață și alte sisteme de lockere, sistemul devine tot mai apreciat de clienți, care pot ridica pachetele mici și medii oricând doresc, fără a mai depinde de o întâlnire cu un curier. Livrarea tip self service este alimentată desigur intensiv de comenzile din magazinele online. În 2021 vor exista și mai multe astfel de lockere, tot mai solicitate de consumatori.

  1. Cresc comenzile de alimente

Comenzile de alimente online erau restul de reduse înainte de pandemie. Pe această nișă, evoluția este pur și simplu fabuloasă. Trendul va continua, chiar și după finalul pandemiei, căci mulți retaileri offline și online și-au dezvoltat, alături de parteneri din curierat, logistica pentru livrări rapide.

Românii comandă tot mai multe alimente perisabile de pe internet, pentru consumul de zi cu zi. Se cumpără inclusiv cafea boabe / cafea măcinată, băuturi alcoolice, apă minerală și băuturi răcoritoare. Pe segmentul de cadouri se observă interes în creștere pentru coșuri cadou gourmet, cu produse premium, exclusiviste. La partea de coșuri cadou, vârfuri de vânzări sunt atunci când se comandă coșuri cadou de Crăciun și cosuri cadou de Paste.

  1. Interes pentru bio – eco
Vezi si:  Vodafone, numar de clienti in crestere cu 5,2%

Crește masiv și sectorul bio – eco, online fiind de fapt urmat în mod natural trendul din offline. Produsele de pe această nișă devin tot mai accesibile, pe măsură ce crește producția. Volumele de vânzări tot mai mari sunt alimentate de interesul în creștere al consumatorilor pentru produse sănătoase, cu origine certă.

  1. Se caută produsele vegane – vegetariene

Tot la fel ca offline, și online se cumpără în România tot mai multe produse fără ingrediente de origine animală. Produsele vegane și vegetariene se găsesc în magazine specializate (în număr tot mai mare și cu game tot mai dezvoltate), dar și în magazinele ce vând alimente din toate categoriile. Este o nișă cu potențial foarte mare pe viitor, după cum arată datele la nivel internațional.

  1. Comenzi directe de pe site-urile producătorilor

În e-commerce au intrat în joc inclusiv producători care și-au dezvoltat propriile platforme de comenzi online. Vor fi tot mai mulți și vor acționa mai intensiv în marketing și promovare, astfel că se va dezvolta mai mult această zonă de retail, vânzare de produse direct de la producător.

  1. Comenzi catering prin aplicații

Cu restaurante și alte locații HoReCa mai mult închise în 2020, consumatorii au ales să comande online mâncare gătită, prin intermediul aplicațiilor disponibile inclusiv pe dispozitive mobile. Platformele de acest gen vor înregistra și mai multe comenzi în 2021, chiar dacă restaurantele se vor deschide și situația va reveni la normal. Obiceiurile de consum se modifică, tot mai mulți români descoperă acest sistem, iar populația se va obișnui să comande online mai des.

  1. Creștere platforme marketplace
Vezi si:  Huawei Mate 40 Pro oficial: ecran de 90 Hz, incarcare rapid 66 W, sensor de 50 mpx insa fara Play Store

Platformele de tip marketplace ajută enorm micii retaileri online, precum și retailerii offline care fac primii pași pe internet. Pentru un start-up în e-commerce este extrem de benefic să existe din start un volum de vânzări care să permită dezvoltarea afacerii, iar platformele de tip marketplace acționează exact în acest sens.

Arata prietenilor!
Vezi cele mai noi stiri financiare si economice pe capitalul.ro. Ramai la curent cu evolutia banilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *