Halloween, Taylor Swift si „Gilmore Girls”… TikTok este fascinat de toamna (la fel si brandurile)
3 min readMii de internauti au abandonat deja tendinta #BratGirlSummer pentru a celebra o alta: cea a toamnei, a culorilor sale, a melancoliei sale si… a merchandising-ului sau.
Daca iti este deja dor de vara trebuie sa stii ca exista o intreaga comunitate care abia asteapta sa se infasoare intr-o patura confortabila, sa savureze prima supa de dovleac si sa sape in dovleacul de Halloween. Si pe TikTok se reunesc pentru a-si sarbatori pasiunea pentru toamna, care se deschide duminica, 22 septembrie.
„Pentru serile confortabile in care ne uitam la Harry Potter si Gilmore Girls”, spune @wynoxoxo intr-un videoclip postat pe TikTok pe… 26 august. Si ea este departe de a fi singura care asteapta cu nerabdare sfarsitul verii. Pe reteaua de socializare, exista nenumarate videoclipuri ale unor oameni dedicati adorarii acestui anotimp in care frunzele devin maro si rosii, iar zilele se scurteaza.
Dovada stau casutele generate de termenii „toamna” si, mai ales, „autumn” si „fall”, care reprezinta impreuna aproape 9 milioane de accesari. Videoclipurile pe care le reunesc sunt toate in aceeasi linie, cu decoratiuni de toamna, retete reconfortante pe baza de dovleac sau scortisoara si montaje de plimbari in padure sau pe strazile ploioase din Edinburgh, Scotia. Pe fundal ruleaza hitul din anii ’80 al trupei The Las „There She Goes” sau fragmente din filmul Les Ensorceleuses din 1998.
De la #BratGirlSummer la #SadAutumnGirl
Pentru tiktokeurs – si mai ales pentru tiktokeuses – toamna este, in primul rand, o arta de a trai. In timp ce nimeni nu a scapat de efemera #BratGirlSummer in aceasta vara, tendinta #SadAutumnGirl revine in fiecare an si este hranita cu abilitate de referinte din cultura pop care sunt pe cat de diverse, pe atat de identificabile. Una dintre cele mai exploatate? Serialul Gilmore Girls. Difuzat la inceputul anilor 2000, are loc in oraselul tipic american Stars Hollow. La 24 de ani de la difuzarea ultimului episod, strazile inguste si fatadele pitoresti ale magazinelor din acest oras fictiv, care este in permanenta scufundat in toamna, continua sa exercite o atractie nemarginita asupra telespectatorilor.
La urma urmei, aceasta fascinatie pentru toamna este tipic americana. Si pe buna dreptate: doua dintre cele mai emblematice sarbatori din Statele Unite cad in aceasta perioada: Halloween si Ziua Recunostintei. Unele influenceri de sex feminin au facut chiar o afacere din asta, precum Caitlin Covington, care a devenit un ambasador al sezonului de cealalta parte a Atlanticului. Pe TikTok si, mai ales, pe contul sau de Instagram, aceasta mama a unui copil, in varsta de 33 de ani, impartaseste cu cei 1,3 milioane de urmaritori ai sai, prin postari sponsorizate, viata sa de zi cu zi de regina a toamnei, imbracata in lana si tinand in mana un latte cu aroma de dovleac de la Starbucks.
Un anotimp confortabil, introspectiv
Si in Franta, aceasta pasiune pentru toamna a prins radacini pe retelele de socializare, chiar daca creatorii de continut care au facut din ea tema lor predilecta nu au aceeasi putere de influenta sau neaparat aceleasi hobby-uri ca omologii lor americani. Pe contul sau de TikTok, unde are 53 000 de urmaritori, Lady Pumpkin prefera sa isi evidentieze gustul pentru acest „anotimp bland, creativ, care ne inspira sa incetinim”, impartasind continuturi „orientate spre slow life si bricolaj, prin activitati precum cusutul si crosetatul”, explica ea pentru HuffPost.
Sunt influencerii toamnei participanti involuntari la supraconsum? Lady Pumpkin, care realizeaza ea insasi videoclipuri in care cauta chilipiruri prin magazine, spune ca nu. „Este singura perioada din an in care am aceasta atitudine. „Aceasta este singura perioada din an cand am aceasta atitudine. Celelalte produse pe care le prezint sunt carti sau tesaturi. De asemenea, impartasesc uneori descoperirile mele la mana a doua, pentru ca foarte rar cumpar lucruri noi. El adauga: „Oamenii vor cauta cu siguranta decoratiuni, cu sau fara mine. Cel putin aici au un fel de catalog!
Iar pentru cei care doresc sa recreeze o atmosfera de toamna acasa, fara a cadea in capcana magazinelor fast-fashion, sapatul unui dovleac sau sorbitul unui ceai cu scortisoara in fata unui film bun functioneaza, de asemenea, foarte bine.