SKF Romania, parte a grupului SKF, în avangarda digitalizării pe plan mondial

În 2012, SKF Romania a lansat conceptul de „Solution Factory”– un spațiu industrial dedicat conceperii și producției de soluții tehnice specializate. Principiul de bază SKF, important furnizor global de tehnologie, constă în capacitatea de a dezvolta neîncetat tehnologii noi și de a le utiliza pentru crearea unor produse care oferă propriilor clienți avantaje competitive. Denumirea de SKF provine de la “Svenska Kullager Fabriken”, ceea ce se traduce prin “Fabrica Suedeză de Rulmenți cu Bile”.

Încă din anul 1907, inginerul suedez Sven Wingquist a inventat primul rulment oscilant cu bile din lume și astfel a pus bazele SKF la nivel global. „Secretul reușitei noastre este reprezentat de faptul că reunim experiența practică dobândită în peste 40 de domenii cu cunoștințele despre platformele SKF: rulmenți și unități, etanșări, mecatronică, servicii și sisteme de lubrifiere”, ne-a declarat Dl. Horia Pop, Director General SKF Romania.

La nivel global, SKF înseamnă 46.535 de locuri de muncă, 140 de unități SKF localizate în 32 de țări, 112 ani vechime și 18 centre tehnice în toată lumea.

SKF reușește să reunească experiența practică din peste 40 de domenii de activitate cu cunoștințele despre platformele SKF – rulmenți și unități, etanșări, mecatronică, servicii și sisteme de lubrifiere de peste 112 ani

SKF Romania și-a început activitatea în țara noastră încă din anul 1997. Chiar de la început, afacerile SKF Romania au avut un trend ascendent, trend care s-a păstrat până în prezent. “Suntem mulțumiți de cum am evoluat atât ca cifră de afaceri, cât și ca echipă”, a continuat Directorul General al SKF Romania.

Portofoliul de produse și servicii

SKF are o viziune de ansamblu unică asupra echipamentelor rotative și asupra modului în care componentele mașinilor și procesele industriale sunt interconectate. Compania SKF oferă o gamă largă de produse și servicii atât producătorilor de echipamente originale (OEM), cât și clienților aftermarket din întreaga lume, din fiecare industrie majoră, în fiecare stadiu al ciclului de viață al utilajului.

Din categoria produselor oferite fac parte rulmenți, unități și carcase, etanșări, soluții de lubrifiere, tehnologii de mișcare, sisteme magnetice, sisteme de acționare și comandă electrică, produse pentru mentenanță, pentru monitorizarea condiției, pentru transmisia puterii, sisteme de cuplare, echipamente de testare și măsurare.

Din gama serviciilor oferite putem aminti de soluțiile avansate de îmbunătățire a productivității, de reducere a costurilor de mentenanță, de îmbunătățire a eficienței energetice, optimizare a proiectării, de reducere a timpului de punere pe piață și de reducere a costului total al activelor.

Soluțiile SKF reunesc atât servicii de dezvoltare de noi echipamente, de verificare a proiectării acestora, și până la servicii de recondiționare, Soluții integrate de mentenanță (IMS), instructaj și monitorizare de la distanță

SKF Romania a depus în permanență eforturi și a reușit în acest mod să aducă pe piața românească toate noutățile grupului SKF. „Suntem bucuroși să avem în portofoliul nostru local toate grupele de produse principale precum rulmenții – afacerea noastră de bază, etanșările, sistemele de lubrifiere și serviciile industriale aferente mentenanței industriale”, precizează Dl. Horia Pop.

În ceea ce privește inovațiile tehnologice din cadrul SKF Romania și sectoarele de activitate care sunt vizate cu precădere de aceste inovații, reprezentanții SKF Romania afirmă că toate sectoarele de activitate sunt vizate, în sensul că produsele SKF se regăsesc în toate segmentele industriale, iar cu ajutorul rețelei puternice de distribuitori autorizați, compania reușește să acopere întreaga industrie românească, atât ca extindere geografică, cât și ca structură de segmente industriale.

Echipa de vânzări și service

SKF Romania se mândrește cu o echipă solidă de vânzări și service, echipă care aduce laolaltă nu mai puțin de 30 de profesioniști – ingineri și tehnicieni cu o experiență extensivă în domeniul mecanic, în zona mentenanței industriale și a echipamentelor de proces. La aceștia se adaugă cei peste 15 distribuitori și angajații acestora – care promovează și livrează produsele și soluțiile SKF în întreaga țară.

SKF Romania organizează și desfășoară periodic instruiri atât la sediul din București, cât și la sediul clienților

Pentru că se pune un deosebit accent pe dezvoltarea continuă a angajaților și pe informarea clienților cu privire la soluțiile oferite, SKF vine să susțină eforturile de învățare prin numeroase resurse disponibile de tipul e-learning, prin articole și cărți tehnice, conferințe, o bibliotecă media, prin forumuri și bloguri proprii, precum și prin instrumentele de proiectare care sunt disponibile online. Trainingul personalului tehnic al clienților finali, dar și al distribuitorilor SKF Romania, constituie o activitate importantă și tot mai cerută pe piața românească. E important de știut faptul că SKF Romania organizează și desfășoară periodic astfel de instruiri atât la sediul din București, cât și la sediul clienților.

Solution Factory – soluții tehnice specializate

În 2012, SKF Romania a lansat la București ultima investiție la nivel național, conceptul de „Solution Factory”– un spațiu industrial dedicat conceperii și producției de soluții tehnice specializate în domeniul lubrifierii echipamentelor industriale, a sistemelor de monitorizare prin vibrații a lagărelor, precum și un centru de reparații și recondiționare arbori principali de mașini unelte.

Referindu-se la eventuale investiții care se preconizează în viitorul apropiat, reprezentanții companiei din România sunt de părere că momentul actual nu este prielnic pentru mari investiții, așa că își concentrează în continuare atenția și eforturile pentru eficientizarea și dezvoltarea locației existente.

Dacă ne referim însă la mediul online, SKF Romania, ca parte a grupului SKF, se află în avangarda digitalizării pe plan mondial, în domeniul său de activitate, ca urmare a înțelegerii importanței oportunităților pe care le poate oferi online-ul și mulțumită unei echipe special create pentru dezvoltarea de aplicații mobile ușor accesibile și cu impact în simplificarea vieții clienților SKF. Aplicațiile mobile sunt disponibile atât în varianta pentru Iphone, cât și pentru Android.

Responsabilitate socială și protecția mediului

Deși se implică în numeroase proiecte de responsabilitate socială, prin sponsorizarea a 7 asociații de sprijin pentru copii și bătrâni cu nevoi speciale, SKF Romania alege să o facă din umbră, o inițiativă demnă de și mai mult respect și considerație în acest moment în care majoritatea companiilor aleg să se laude cu astfel de proiecte.

“E o tradiție și o bucurie pentru noi, cei de la SKF să contribuim, cu puterile noastre, la ajutarea celor care au nevoie de acest lucru, în comunitatea în care facem afaceri”, a menționat Dl. Horia Pop, Director General SKF Romania

Ca parte a grupului SKF, compania românească urmează trendul setat de grup în ceea ce privește obiectivele de protejare a mediului înconjurător. Strategia în ceea ce privește climatul se concentrează pe CO2, cel mai important gaz cu efect de seră rezultat în urma activității grupului. Obiectivele vis-a-vis de climat vizează reducerea cu 40% a emisiilor rezultate din procesele de fabricație, cu 40% a emisiilor rezultate din transportul produselor realizate către clienți, dar și sprijin pentru parteneri și clienți pentru a reduce emisiile proprii.

Performanța financiară

Implicarea SKF și prin urmare a tuturor partenerilor în crearea și dezvoltarea de produse și servicii de care clienții au cu adevărat nevoie, precum și eforturile depuse pentru a rămâne în avangarda digitalizării au făcut ca SKF Romania să poată evolua corespunzător, grație unei echipe de profesioniști desăvârșiți.

“Anul 2018 a fost unul foarte bun pentru noi, am încheiat pe o creștere solidă, mulțumitoare, comparativ cu anul precedent și avem speranța ca 2019 să fie și mai bun!” a concluzionat Dl. Horia Pop, Director General SKF Romania.

Pentru a traduce aceasta speranță în realitate, SKF Romania își declară angajamentul continuu față de cerințele și dorințele clienților, reconfirmă necesitatea de a fi flexibili și adaptabili la schimbările pieței și continuă pregătirea tehnică la cel mai înalt nivel, convinși fiind că doar așa se poate progresa.

 

Articolul SKF Romania, parte a grupului SKF, în avangarda digitalizării pe plan mondial apare prima dată în Jurnalul de Afaceri.

Citeste tot articolul

Articole pe aceiasi tema

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *