GLO Marine revitalizează industria navală din România

În fiecare an de la lansare, GLO Marine a înregistrat o creștere de peste 100% a cifrei de afaceri. GLO Marine este o companie lansată la Galați în 2016, care oferă servicii complete de consultanță și arhitectură navală clienților din țară și din străinătate. În fiecare an de la lansare, GLO Marine a înregistrat o creștere de peste 100% sau mai mult și funcționează în prezent în trei locații – în Marea Britanie, Galați și București, cu o echipă de 50 de angajați. GLO Marine a apărut, de fapt, pe fondul sfârșitului crizei financiare globale, într-un moment în care industria a început să meargă din nou pe un trend ascendent. Activitatea companiei s-a concentrat pe două piețe de nișă: piața navelor de pescuit și cea a navelor de croazieră.

Astfel, trei antreprenori din Galați oferă consultanță și design naval la standarde occidentale, într-o industrie care în România a funcționat în pierdere până anul trecut. După ce au fost la studii și au dobândit experiență de muncă în Marea Britanie și Norvegia, cei trei au revenit în țară, unde au lansat în 2016 GLO Marine, companie din domeniul arhitecturii navale.

Firma înregistrează anual creșteri de 100% în ceea ce privește cifra de afaceri și investește în capitalul uman prin oportunități pentru tinerii ingineri români

Drumul companiei tinerilor a început în Marea Britanie, unde Liviu Gălățanu a deschis în 2014 primul birou, alăturându-i-se ulterior și Alin Pohilcă, iar apoi, în România, Liviu Moise. Astăzi, cea mai mare parte din activitate se desfășoară de la Galați, în condițiile în care punctul de lucru din Regatul Unit funcționează pentru a oferi consultanță în industria Oil & Gas.

Cu o investiție inițială de 40.000 de euro, cei trei au intrat pe piața din România oferind servicii complete pentru importanți clienți din România și din străinătate precum: șantierul naval VARD Tulcea, NSK Ship Design, MEST Shipyards sau All Stars Engineering.

Premisele unui business stabil

Ca urmare a crizei financiare, industria navală din România a înregistrat, în perioada 2008-2018, pierderi de 34,47% în euro, iar abia în ultimii doi ani au apărut semne de creștere. Cu toate acestea, gălățenii de la GLO Marine au văzut aici un potențial și au identificat nevoile pieței de la noi din țară.

„De la înființare, ne-am propus să dezvoltăm un business smart, stabil pe termen lung, în care să răspundem la nevoia de consultanță navală, slab acoperită în România în prezent” ne-a declarat Liviu Moise, Technical Director GLO Marine.

GLO Marine a pus tot timpul accent pe calitate și a livrat orice documentație la standarde foarte înalte. Acest lucru a sporit încrederea clienților și a oferit access la proiecte din ce în ce mai mari, lucru care a permis companiei să se dezvolte rapid

An de an, compania înregistrează creșteri de peste 100% a cifrei de afaceri: în 2017 aceasta a fost 350.000 de euro, iar anul trecut compania a înregistrat 800.000 euro, cu o creștere de 130%. Mai mult, cifra proiectată pentru anul curent este de 2 milioane de euro, cu 150% mai mult decât în 2018.

Prin oferirea de pachete complete de proiectare și consultanță, GLO Marine își mărește numărul de clienți și este deja, la doar doi ani după lansare, unul dintre cele mai importante nume din industria navală românească.

Rețeta succesului – angajați români plătiți la standarde europene

Prin expansiunea companiei, cei trei antreprenori crează, de la an la an, noi locuri de muncă pentru tinerii ingineri din România. Dacă la începutul lui 2018 GLO Marine avea 25 de angajați, până la sfârșitul anului trecut 40, în prezen, compania are 50 de angajați, înregistrând o creștere de 40% în ultimele 4 luni. Plata acestora la nivel competitiv raportat la piața europeană este, de asemenea, o prioritate.

„Oameni capabili se găsesc greu și cei mai buni pleacă în afară pe fondul unui boom în industria maritimă, în special în Germania și Finlanda. Este păcat, deoarece sunt oameni calificați pe care România trebuie să îi păstreze pentru a se dezvolta”, a precizat Alin Pohilcă, Business Development & Strategy Director.

GLO Marine și-a dorit, încă de la început, să aducă un aer proaspăt într-o industrie care nu e tocmai în pas cu ultimele tehnologii și să dovedească faptul că se poate face inginerie la standarde foarte înalte

Compania trece, în momentul de față, printr-o fază de construcție și consolidare a echipei, dar obiectivul pe termen lung este de a forma un grup de ingineri foarte bine pregătiți, care să aibă competențe optime pentru proiecte complexe din sfera calculelor structurale (FEM), de stabilitate și hidrodinamică navală (CFD).

Atragerea și susținerea absolvenților

În perioada următoare, pe lângă creșterea și dezvoltarea afacerii, gălățenii de la GLO Marine au ca scop atragerea și susținerea cât mai multor absolvenți ai Facultății de Arhitectură Navală. Toți cei trei antreprenori urmează programe doctorale pentru a putea transmite studenților de la Facultatea de Arhitectură Navală din Galați cunoștințele acumulate până acum, cât și încrederea pe care o au pentru industria navală din România.

De asemenea, aceștia organizează ShipDX, un concurs de proiectare navală destinat studenților, în care GLO Marine a investit atât bani, cât și resurse importante de timp.

În afară de premiile pentru participanți în valoare totală de 3.000 de euro, organizarea concursului ShipDX a presupus costuri suplimentare de 4.000 de euro

Aceste fonduri provin din resursele proprii GLO Marine și din atragerea unor sponsori importanți din industria navală: DMT Marine Equipment, DAMEN Shipyards și AVEVA Marine.

„Motivul pentru care am organizat această competiție este ca, împreună cu membrii corpului profesoral al Facultății de Arhitectură Navală din Galați, să îi provocăm pe studenți să gândească și să acționeze într-o situație de lucru/de proiect reală. Prin abordarea unei teme de design într-un context complex am putut să le aratăm care sunt beneficiile lucrului în echipă și care sunt provocările de care ar putea avea parte într-un proiect real. Finalitatea muncii lor în cadrul concursului este un concept sau produs real, nu o idee pur teoretică”, a detaliat Alin Pohilcă.

Cum să creezi ingineri responsabili și oameni mai buni

Prin acest demers, compania a încercat să creeze o punte între companiile private și sistemul public de educație, în interesul dezvoltării studenților și transformării lor în viitori profesioniști în domeniu. Mergând mai departe, „putem spune că prin acest concurs încercăm să facem ceea ce facem și în interiorul firmei GLO MARINE, și anume să creăm un mediu aliniat la două coordonate principale: ingineri responsabili și oameni mai buni”, au continuat reprezentanții companiei.

Anul acesta ShipDX este la a doua ediție și a evoluat mult față de 2018

Compania a reușit să atragă, sub formă de sponsorizare, suportul financiar al unora dintre firmele importante din industrie, cum ar fi: DMT, DAMEN sau AVEVA.

„Am cunoscut și oameni foarte faini, conduși de același drive de a ajuta la dezvoltarea generației viitoare, ca noii noștri prieteni de la Asociația Hubs Education. Ei au investit, fără pretenții materiale, peste două săptămâni în prelucrarea modelelor 3D la CNC și susținerea de ateliere de lucru cu concurenții”, afirmă reprezentanții companiei.

La nivel de companie GLO Marine deține skilluri și know-how unice în România, motiv pentru care compania a fost, încă din prima zi, o firmă de consultanță și nu doar de design naval. Proiectele pe care le desfășoară sunt foarte diverse, oferind suport clienților cu activități care variază de la inspecții la bordul platformelor de foraj din cele mai exotice părți ale lumii, până la cele mai simple studii de fezabilitate.

 

Articolul GLO Marine revitalizează industria navală din România apare prima dată în Jurnalul de Afaceri.

Citeste tot articolul

Articole pe aceiasi tema

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *