12,5 milioane euro pentru promovarea produselor agroalimentare

12,5 milioane euro de la Comisia Europeană pentru promovarea produselor agroalimentare. Săptămâna trecută a avut loc seminarul „INFO DAY – Acțiuni de informare și promovare a produselor agricole și alimentare”. Evenimentul a fost organizat de MADR în colaborare cu reprezentanți ai Agenției Executive pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) din cadrul Comisiei Europene.

Promovarea produselor agroalimentare. Ce spune ministrul Agriculturii

Ministrul Petre Daea a deschis evenimentul dedicat lansării programului de promovare pentru 2019 a produselor agroalimentare europene. Acesta are sloganul „Enjoy, it’s from Europe”. Programul este finanțat din fonduri europene.

Acesta se adresează organizațiilor profesionale și interprofesionale, grupurilor și organizațiilor de producători, precum și celor din sectorul agroalimentar, care au ca obiect de activitate acțiuni de promovare.

Proiectele pot fi depuse de una sau mai multe organizații din aceeași țară a Uniunii Europene. În același timp, programele multinaționale provin de la cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre sau din organizații europene.

Promovarea produselor agroalimentare. Cine a mai participat la eveniment?

Împreună cu ministrul Agriculturii s-au aflat subsecretarul de stat, Maricel – Floricel Dima, directorul general al Direcției Generale Politici în Industria Alimentară și Comerț, Amelia Rus, experții din cadrul direcțiilor tehnice ai MADR, APIA și DAJ.

Au mai participat și grupurile aplicante pe sistemele de calitate europene, precum şi reprezentanți ai organizaţiilor interprofesionale.

Oficialii de la Comisia Europeană, Marta de Medina-Rosales și Vincenza Ferrucci au prezentat principalele prevederi ale acestui program de finanțare:

  • politica UE privind promovarea
  • programul de lucru
  • cererile de propuneri pentru anul 2019.

Promovarea produselor agroalimentare. Bugetul alocat

Au fost detaliate prioritățile tematice, bugetele alocate, entitățile și produsele eligibile, piețele care vor fi țintite și procedura de transmitere a propunerilor de proiecte.

Pentru 2019, bugetul destinat promovării produselor agricole pe piața internă și în țările terțe a crescut față de anul 2018 cu 12,5 milioane euro, fiind de 201,1 milioane euro. Accentul se pune pe:

  • promovarea schemelor de calitate ale UE
  • etichetarea produselor bio
  • metodele de producție

Membrii organizațiilor românești care au accesat această finanțare până la ora actuală au acceptat invitația de a participa la seminarul de la sediul Ministerulul Agriculturii pentru a le împărtăși celor prezenți din experiența lor.

Promovarea produselor agroalimentare.  Data limită

Data limită de depunere a proiectelor este jumătatea lunii aprilie 2019.

Cei interesați să obțină acest sprijin pot afla mai multe detalii de pe site-ul madr.ro, secţiunea Agricultura – Promovare produse agroalimentare.

Citește și Rezultate financiare bune pentru grupul MOL, în 2018

 

 

 

 

 

Articolul 12,5 milioane euro pentru promovarea produselor agroalimentare apare prima dată în Jurnalul de Afaceri.

Citeste tot articolul

Articole pe aceiasi tema

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *